به گزارش خبرنگار خودروکار، از فروردین ماه امسال که آمار واردات قطعات خودرویی یکی پس از دیگری منتشر شده، بیش از هر زمان دیگری گلایه‌های قطعه سازان در سال گذشته را تداعی می کند.

     روزهایی که قطعه سازان از قطع شدن ارز مبادله‌ای برای خرید مواد اولیه گلایه داشتند و از کسادی بازار به دلیل واردات بی رویه قطعات ناله می کردند تا زمانی که قطعه سازان زیر زمینی بیش از هر زمان دیگری بازار قطعات چینی را رونق می دادند، روزهای پر هیاهویی که صدای قطعه سازان داخلی به گوش کسی نمی رسید. 

    حالا دیگر آمار واردات قطعات گویای همه مشکلاتی است که سال گذشته به قطعه سازان و صنعت قطعه سازی گذشته است. روزهایی که به واسطه توجه نشدن به فرصت های پیش رو این صنعت استراتژیک و دارای پتانسیل بالا در افزایش کیفیت تولیدات داخلی و صادرات قطعات خودرویی، باعث شده  تا برخی از قطعه سازان را به زمین بزند و برخی دیگر را ادامه فعالیت‌ های تولیدی بازدارد و آن ها را تنها به فکر واردات صرف مواد اولیه بیاندازد. 

    جالب است که فرصت های از دست رفته درست در روزهایی رخ داده است که نه تنها سال ۹۶ به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نامگذاری شد، بلکه حتی هر روز بر افزایش تولیدات داخلی و حمایت از کالای ایرانی تاکید می شد. با این حال اما نه تنها سهم قطعه سازان داخلی در تولیدات داخلی خودروسازان آنگونه که انتظار می رفت، نبود؛ بلکه حتی برخی قطعه سازان نیز در قراردادهای خودرویی داخلی و مشترک دیده نشدند.

    اما چرا حال و روز قطعه سازانی که هر روز دم از حمایت از آن ها زده می شد و بارها دولتمردان از قطعه سازان داخلی و افزایش سهم تولید قطعات خودرویی در ساخت خودروها خبر داده بودند، امروز به گونه ای شده که برخی قطعه سازان عطای تولید داخلی را به لقایش بخشیده اند و اکنون فقط به فکر پاس کردن چک‌ها و گذر از مرحله تراز کردن درآمد و هزینه هایشان هستند. 

    نگاهی به مشکلات قطعه سازان در سال ۹۶ 

    مشکلات یا دست اندازهای پیش پای قطعه سازان در سال گذشته کم نبود، با این حال بسیاری از قطعه سازان با کم و کاست این صنعت ساختند و تولیدات خود را تا جای ممکن ادامه دادند. اما در نیمه های سال گذشته ارز مبادله ای قطعه سازان قطع و آمار واردات قطعات خودرویی اوج گرفت. با این حال اما مجلس، وزیر صنعت معدن و تجارت و خودروسازان اعلام کردند که آماده حمایت از قطعه سازان داخلی هستند. اما از آذرماه سال گذشته تاکنون نه تنها حمایتی از قطعه سازان دیده نشد، بلکه همان حمایت های گذشته نیز رنگ و بوی خود را از دست داد و قطعه سازان تنهاتر از گذشته شدند. 

    در همین میان بارها قطعه سازان نسبت به افزایش تعرفه‌های قطعات خودور گلایه کردند، اما با این حال آب از آب تکان نخورد و حتی خودروسازان نیز برای بهبود ساز و کار خودشان هم که شده به کمک قطعه سازان نیامدند. از طرفی دیگر ماجرای قدیمی بدهکاری خودروسازان به قطعه سازان همچنان ادامه دارد و هنوز بسیاری از قطعه سازان موفق به اخذ طلب های خود از خودروسازان نشده اند. 

    از طرفی دیگر، واردات  قطعات خودرویی و تولیدات زیر زمینی قطعات خودرو رو به افزایش بوده و برخی فعالان این عرصه بر این باورند که گاها قطعات وارداتی از چین و سایر کشورها وارد و به صورت زیر زمینی با پک‌های ایرانی بسته بندی و به عنوان تولیدات داخلی توزیع می شود که این امر ضرر دو سویه به بازار و قطعه سازان وارد می‌کند.

    یکی دیگر از مشکلات پیش روی قطعه سازان که بارها مقامات سازمان توسعه تجارت بر آن تاکید کرده اند، افزایش سهم قطعه سازان داخلی در قراردادهای خارجی یا مشترک خوردوسازی است. اما با گذشت دو سال از قراردادهای جوینت ونچر خودروسازی، هنوز سهم قطعه سازان داخلی در حد همان ۲۰ درصد باقی مانده و تاکنون در هیچ قراردادی سهم ۴۰ درصدی قطعه سازان داخلی اعمال نشده است. البته لازم به ذکر است که هنوز از میان قراردادهای مشترک، تولیدات انگشت شماری در حال اجرا است. 

    چرا قطعه سازان بی انگیزه شدند؟

    به تازگی اما اصغر خسروشاهی- مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت از تدوین طرح تغییر تعرفه واردات قطعه در وزارت صنعت خبر داده و گفته است که قوانین و تعرفه‌های کنونی به هیچ عنوان از قطعه سازان داخلی حمایت نمی کند.

    به گفته او در حال حاضر تولید قطعه در کشور بیشتر مربوط به محصولات ایران خودرو و سایپا از جمله خودروهای پژو  و سایر تولیدات است. اما در باره  خودروهای جدید از جمله خودروهای چینی سهم قطعه سازی پایین و به صورت CKD وارد کشور می شود. 

    حال این پرسش مطرح است که چه عواملی دست به دست یگدیگر می دهند تا انگیزه کاری قطعه سازان را کاهش دهد و به عبارتی آن ها را نسبت به تولید قطعات خودرویی کم کار کند؟ 

     بهرام شهریاری- کارشناس صنعت خودرو در هیمن زمینه به خبرنگار خودروکار می گوید: « قطعه سازانی که فعالیت آن‌ها به صورت مستقیم به ارز وابسته است بیشترین لطمه را از تغییرات اقتصادی متحمل می شوند».

    او می افزاید: « علاو بر تولید کنندگان قطعات خودرو که واردات مواد اولیه را به واسطه نوسانات نرخ ارز با قیمت های متنوع خریداری می کنند، قطعه سازنماها هستند که بیشترین ضربه های اقتصادی را از نوسانات نرخ متحمل می شوند».

    شهریاری تاکید می کند: « در صنعت قطعه سازی کم نیستند قطعه سازنماهایی که قطعات خودرو را از چین وارد می‌کنند و به صورت زیر زمینی و به نام قطعات تولیدی داخلی به بازار تزریق می کنند، که در این میان بیشترین ضررکنندگان بازار هستند که از دولت گذشته به یادگار مانده اند».

    او با بیان اینکه هنوز نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی برای قطعه سازان و خودروسازان محقق نشده است، ادامه می دهد: « گرچه قطعه سازان و خودروسازان با افزایش نرخ دلار همراه شده اند، اما هنوز اجازه افزایش قیمت ندارند، از این رو قطعه سازان دچار سردرگمی و یاس می شوند».

    این کارشناس صنعت خودرو می افزاید: « گرچه ارتقا سهم قطعه سازی از ۲۵ به ۴۰ درصد مطرح است، اما این اختلاف مربوط به شیشه، باتری، تیونینگ و تایر می شود که هیچ یک در زمره قطعات خودرویی یا مواد اولیه محسوب نمی شوند». 

    شهریاری تاکید می کند:« باید در کنار تسهیل شرایط واردات، نرخ تعرفه حمایتی از قطعه سازن اعمال شود، به طور مثال هنگامی که WTO صنایع تولید خود را در خطر دید، نرخ تعرفه فولاد را افزایش داد تا از واردات فولاد جلوگیری شود. حال به نظر می‌رسد اگر نرخ تعرفه‌ها به شرط اینکه قطعات یدکی از جمله قطعات خودرویی محسوب نشوند، حمایتی شوند؛ حال و روز قطعه سازان بهبود یابد». 

    به گفته شهریاری، افزایش نرخ تعرفه می تواند تا حدی به بازگشت روحیه و امید به کار قطعه سازان بیانجامد.

    به گزارش خودروکار، با نگاهی به آمار منتشر شده از تولیدات داخلی و سهم واردات قطعات خودرو از چین، این پرسش مطرح است که حجم بالای واردات قطعات خودرو نشان دهنده چه چیزی خواهد بود‌؟ آیا این حجم از واردات قطعه نشان دهنده کاهش حجم تولیدات داخلی است یا نشان دهنده واردات فول CKD خودروها است؟ آیا چینی ها توانسته اند از مشکلات داخلی پیش پای قطعه سازان ماهی بگیرند و قطعات خود را به صنعت خودروسازی ایران تحمیل کنند؟ آیا اکنون که تنها دوماه از سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی گذشته است، نباید کاهش واردات با افزایش نرخ تعرفه‌ها جدی تر گرفته شود تا صنایع تولیدی داخلی کمتر از گذشته درگیر ضرر و زیان شوند؟

    گزارشگر خودروکار؛ نگار میرکریمی

    انتهای پیام/

    به گزارش خودروکار، در این مدت تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا صعودی بوده و از ۲۳ هزار و ۸۷۷ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به ۳۵ هزار و ۳۸۱ دستگاه رسید.

    تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو ثابت مانده و به ۳۳ هزار و ۵۹۸ دستگاه رسید. فروردین ماه ۱۳۹۶ نیز همین تعداد خودروی سواری در شرکت تولید شده بود. تولید این محصولات در خودروسازان بم نیز افزایش یافته و از یک دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به هفت دستگاه رسید.

    فروردین ماه امسال تولید انواع سواری در مدیران خودرو نیز صعودی بوده و از ۳۵۸۸ دستگاه در فروردین ماه ۱۳۹۶ به ۳۶۸۰ دستگاه افزایش یافت. تولید انواع سواری در گروه بهمن نیز با افزایش همراه بوده و از ۲۶۳ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به ۵۶۱ دستگاه رسید.

    تولید این محصولات در صنعت خودرو آذربایجان نیز صعودی بوده و از ۲۰ دستگاه در فروردین ماه ۱۳۹۶ به ۵۰ دستگاه افزایش یافت.

    برخلاف این شرکتها اما تولید انواع سواری در دو شرکت کارمانیا و کرمان موتور با کاهش همراه بوده است.

    فروردین ماه امسال تولید انواع سواری در کارمانیا نزولی بوده و از ۱۶۰ دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به ۱۰۹ دستگاه رسید. تولید این محصولات در کرمان موتور نیز کاهش یافته و از ۳۱۲۱ دستگاه در فروردین ماه ۱۳۹۶ به ۲۸۵۳ دستگاه کاهش یافت.

    منبع: ایسنا

    انتهای پیام/

    به گزارش خودروکار، خودکفایی در تولید بنزین دستاوردهای متعدد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای کشور به همراه دارد. وقتی کشوری ۸۰ میلیون نفری چون ایران در تأمین نیاز روزانه بنزین خود، خودکفا باشد، به معنای این است که کشورهای متخصام نمی توانند از بُعد نیاز ایران به این فرآورده استراتژیک نفتی، کشورمان را تحت فشار و تهدید قرار دهند.

    بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در این خصوص گفت: “اکنون هم کمیت بنزین و هم کیفیت بنزین در مقایسه با گذشته بهتر شده است، وضع کشور درباره بنزین بسیار خوب است و از این جهت نمی‌توانند ما را تحت فشار قرار دهند. فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تولید رسیده و دارد ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو۵ تولید می‌کند. این فاز آماده افتتاح رسمی است و تولید آن در حال تثبیت است. فاز سه این پالایشگاه نیز اواخر سال به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۳۶ میلیون لیتر بنزین تولید خواهد کرد و ایران به صادرکننده بنزین تبدیل می‌شود.”

    مسئله تأمین بنزین آن‌قدر برای یک کشور پرجمعیت مثل ایران استراتژیک است که دشمنان مردم ایران از سال ۱۳۸۷ یعنی پیش از آغاز تحریم‌های گسترده غرب علیه کشورمان، در اولین اقدام خصمانه تحریمی علیه ایران در سالهای اخیر، فروش کاتالیست‌های مورد نیاز در تولید بنزین به ایران را تحریم کردند و پس از آن، موضوع فروش بنزین به ایران را در لیست تحریم‌ها قرار دادند تا از دریچه بنزین، به توان اقتصادی کشور ضربه بزنند و حتی موجبات نارضایتی‌های اجتماعی را در ایران فراهم کنند.

     در واقع، تأمین مستمر و مطلوب بنزین برای مصرف روزانه مردم، یک رضایت اجتماعی را به دنبال دارد و خودکفایی در تولید بنزین، این امکان را فراهم می کند که پالایشگاهها، به جای سرمایه گذاری در افزایش ظرفیت با هر نوع کیفیت، به سرمایه گذاری در بحث افزایش کیفیت اقدام کنند و هر چه کیفیت بنزین تولیدی و عرضه شده بیشتر شود، رضایت اجتماعی نیز در این زمینه بیشتر خواهد شد.

    در خصوص میزان عایدات کشور از خودکفایی در تولید بنزین باید به دو بخش توجه کرد. یکی صرفه جویی حاصل از عدم واردات در این بخش و دیگری سود ناشی از صادرات این فرآورده استراتژیک نفتی.

    در بخش نخست، بررسی میزان هزینه های صرف شده برای واردات بنزین در طی چند سال اخیر نشان می دهد در فاصله زمانی سالهای ۹۲ تا ۹۵ حدود ۵٫۵ میلیارد دلار هزینه واردات بنزین شده است. یعنی در هر سال به طور متوسط حدود ۱٫۸ میلیارد دلار از بیت المال برای خرید بنزین از کشورهای خارجی صرف شده است.

    در سال ۹۶ نیز در مجموع حدود ۴٫۵ میلیارد لیتر بنزین وارد کردیم. هر لیتر بنزین وارداتی حداقل ۱۷۰۰ تومان قیمت داشت. به عبارتی میزان واردات بنزین در سال گذشته با قیمت متوسط ارز در این سال، چیزی در حدود ۲ میلیارد دلار هزینه روی دست مردم ایران گذاشت.

    از اینرو، خودکفایی در تولید بنزین، در وهله نخست سالانه ۲ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

    در وهله دوم، میزان درآمد کشور از صادرات بنزین، بستگی به میزان تولید و میزان مصرف مردم دارد. میزان مصرف بنزین در حال حاضر در مرز ۸۴ میلیون لیتر است. این رقم طبق پیش بینی های صورت گرفته (در سال ۹۶) تا پایان سال جاری به روزانه حدود ۸۷ میلیون لیتر می رسد. میزان تولید بنزین نیز تا پایان سال جاری به گفته معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز می رسد. با احتساب نوسانات مصرف و تولید، در پایان سال جاری و حتی زودتر از این تاریخ (با به مدار بهره برداری وارد شدن فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به صورت کامل) ، چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر در روز  ظرفیت برنامه ریزی برای صادرات بنزین داریم که حداقل به میزان حدود ۲ میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور به همراه دارد.

    به عبارتی در بخش دستاورد مالی، خودکفایی در تولید بنزین هم ۲ میلیارد دلار در سال صرفه جویی ارزی به همراه دارد و هم می تواند حداقل ۲ میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور به دنبال داشته باشد.

    منبع: تسنیم

    انتهای پیام/

    به گزارش خودروکار، بر اساس آمارهای گمرک ایران، درنخسیتن ماه سال جاری در حالی که خودرو کامل از فهرست ۱۵ قلمی کالای اصلی وارداتی حذف شده، حداقل ۱۹۱میلیون دلار قطعه خودرو به کشور وارد شده است.

    بر این اساس، در ماه مورد اشاره ۱۲۱ میلیون دلار قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و با ساخت داخل ۱۴ تا ۳۰ درصد وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ارزش ان ۳۰ میلیون دلار بوده با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه شده است.

    گفتنی است، سایر اقلام مربوط به قطعات خودرو وارداتی (با درصدهای ساخت داخل زیر ۵۰ و بالای ۵۰ درصد)نیز با رشدهای قابل توجه ۱۲۷  و ۶۶ درصدی مواجه شده‌اند. لازم به ذکر است، در فروردین ماه بر خلاف سنوات گذشته خودرو کامل در لیست ۱۵ قلم کالای وارداتی اصلی کشور دیده نمی‌شود.

    منبع: تسنیم

    انتهای پیام/

    به گزارش خبرنگار خودروکار، تمام خودروهایی که در بازار اروپا وارد می شوند از سال ۲۰۲۱ باید ۱۱ ویژگی امنیتی را به عنوان استاندارد باید به همراه داشته باشد. این تصمیمی است که کمیسیون اروپا آن را تنظیم و چند پیش به طور رسمی اعلام کرده است و تمام خودروسازان این منطقه و دیگر مناطق باید آن را رعایت کنند. 

    این قوانین هفته گذشته طبق یک بسته حمل و نقل اعلام شد که طی آن تمام خودروها باید به گجت های خاصی مانند ترمز اضطراری خودکار، نگه دارنده خودرو بین خطوط و کمک کننده کنترل سرعت مجهز شوند و این موارد دیگر آپشن به حساب نمی آیند بلکه به عنوان استاندارد در تمامی خودروها لازم هستند.

    همچنین همه خودروها باید با تکنولوژی تشخیص پرتی حواس راننده و همچنین دوربین و حسگرهای دنده عقب نیز مجهز باشند. دلیل اصلی این الزامات کم کردن میزان سانحه های رانندگی و در نتیجه کاهش تعداد مصدومان و کشته شدگان جاده ای است. طبق برنامه اروپا تا سال ۲۰۵۰ تعداد این کشته شدگان باید به صفر برسد.

    البته این قانون برای همه خودروها نیست بلکه تمامی خودروهایی که از سال ۲۰۲۱ معرفی و وارد بازار می شوند باید این موارد را به صورت کامل در اختیار داشته باشند. این قانون تا امروز ازطرف کمپین های امنیت جاده ای مورد استقبال قرار گرفته است و حتی از آن به عنوان یک اتفاق شگرف در عرصه ایمنی یاد کرده اند.  

    منبع : motor1.com

    انتهای پیام/

  • دانلود آهنگ سینا درخشنده دلدار
  • دسته: ترانه

    دانلود آهنگ جدید سینا درخشنده دلدار

    همین الان دانلود کنید و گوش دهید به آهنگ زیبای دلدار با صدای سینا درخشنده

    Exclusive Song: Sina Derakhshande – “Deldar” With Text And Direct Links In UpMusic

    … کاری از شرکت موسیقی آوازی نو …

    … دموی آهنگ اضافه شد …

    rty دانلود آهنگ سینا درخشنده دلدار

    ♪♪♫♫♪♪♯

    UpMusicTag دانلود آهنگ سینا درخشنده دلدار

    ♪♪♫♫♪♪♯

    قسمتی از متن ترانه:

    شدی ماه شبام تو ای یار از جون دل من چی میخوای
    هر جا میپرسن از یار میگم تویی جونم ای وای

    ….

    آخ یه دل دارم یه دلدار شدم عاشقت انگار این دلو آخر به من داد
    بین این همه دلدار ( یکبار تکرار )

    توضیحات تکمیلی سینا درخشنده در اینستاگرام :

    😍
    اينم موزيك “دلدار” نظرتون دربارش چيه ؟😍
    نظراتون خيلى مهمه تو پخش كارام پس همه نظراتونو بگين 😍🙏🏻تا زود موزيكو اماده كنيم
    همتونم كارو به اشتراك بذاريد تا همه بشنون و ما هم انرژى بگيريم واسه اماده كار
    دلدارتونو زير پستم تگ كنيد ❤🙏🏻هشتگ#دلدار يادتون نره

    سینا درخشنده دلدار

    به زودی منتظر این آهنگ شنیدنی از رسانه آپ موزیک باشید…

    منبع ( source ) : دانلود آهنگ سینا درخشنده دلدار

  • ۱۳۹۷/۰۳/۵
  • ادامه / دانلود

    به گزارش خودروکار، لیندا جکسون، مدیر برند سیتروئن گفت، گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه هفته گذشته به رغم خروج آمریکا از برجام از مدل سیتروئن سی۳ خود در ایران رونمایی کرده است.

    جکسون گفت، پژو سیتروئن در روز نخست فروش این محصول، تنها در عرض یک ساعت ۲ هزار خودروی سی۳ فروخته است.

    وی افزود، استراتژی این گروه در قبال ایران به دلیل تصمیم آمریکا به خروج از برجام و وضع تحریم های جدید علیه ایران تغییری نکرده است.

    اما به گفته وی، پژو سیتروئن همچنان در مورد آینده فعالیت تجاری خود در ایران «محتاط» است و در عین حال منتظر است تا اتحادیه اروپا موضعی روشن در قبال تحریم های آمریکا و چشم انداز فعالیت های تجاری در ایران اتخاذ کند.

    منبع: تسنیم

    انتهای پیام/

  • دانلود آهنگ بهنام صفوی رفیقم باش
  • دسته: ترانه

    دانلود آهنگ بهنام صفوی رفیقم باش

    امروز می توانید آهنگ رفیقم باش با صدای بهنام صفوی به همراه تکست

    خواننده و آهنگسازی : بهنام صفوی

    Exclusive Song: Behnam Safavi – “Rafigham Bash” With Text And Direct Links In UpMusic

    … جهت تکمیل آرشیو …

    ert 2 دانلود آهنگ بهنام صفوی رفیقم باش

    متن آهنگ رفیقم باش بهنام صفوی

    ♪♪♫♫♪♪♯

    نمیبره دیگه انگار تیغ من

    nemibore engar dige tiqe man
    ♪♪♫♫♪♪♯ یه فکر کن واسه زخم عمیق من ♪♪♫♫♪♪♯
    شریک لحظه های غصه و غم باش

    sharik lahzehaye qose o qam bash
    تو این روزای تنهایی رفیقم باش
    اونایی که میگفتن پشت من هستن
    ♪♪♫♫♪♪♯ همه شمشیرو از رو واسه من بستن ♪♪♫♫♪♪♯
    دلم از اینو اون خونه پر از دردم

    ♪خواننده و آهنگسازی : بهنام صفوی ♪
    قبول دارم یه وقتایی اشتباه کردم
    آتیش گرفتو رفت داغون شدو گذشت
    ♪♪♫♫♪♪♯ روزای خوبــه من من باختم ولی ♪♪♫♫♪♪♯
    تو دیگه اینهمه زخم زبون نزن

    UpMusicTag دانلود آهنگ بهنام صفوی رفیقم باش
    چه نامرده اونی که مرده این راهه
    ♪♪♫♫♪♪♯ که حتی گریه هاشم اشک تمساحه ♪♪♫♫♪♪♯
    همیشه آخر قصه جدایی شد

    hamishe akhare qese jodaei shod
    همیشه قسمت من بی وفایی شد
    نگو این بی وفایی مشکل من نیست
    ♪♪♫♫♪♪♯ به جز تو هیچ امیدی تو دل من نیست ♪♪♫♫♪♪♯
    رفیق لحظه های کوری و پیری
    چرا دستامو محکم تر نمیگیری

    chera dastamo mohkm tar nmigiri
    تو هم میری

    ♪♪♫♫♪♪♯

    بهنام صفوی رفیقم باش

    منبع ( source ) : دانلود آهنگ بهنام صفوی رفیقم باش

  • ۱۳۹۷/۰۳/۵
  • ادامه / دانلود

    به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت ایتالیایی آزنوم (Aznom) در اقدامی، پیکاپ Ram 1500 که یکی از معروف ترین پیکاپ‌های موجود در بازار آمریکا است را تبدیل به یک خودرو بسیار لوکس کرد. امکانات رفاهی این خودرو که “Atalux” نام دارد، تقریبا شبیه به مرسدس بنز مایباخ است که اخیرا در نمایشگاه پکن معرفی شد.

    این شرکت ایتالیایی به مدت چندین سال در حال فعالیت است و پیش از این خودروهایی مانند فیات ۵۰۰ آبارت را نیز تغییر داده و تبدیل به یک خودرو لوکس کرده است.

    Atalux که همان Ram 1500 دو کابین است، در بازار اروپا به فروش نمی‌رسد اما این مدل لوکس ساخته شده از آن، در بازار اروپا موجود خواهد بود.

    این خودرو علاوه بر تغیراتت کابین، دارای تغییرات ظاهری مانند شکل جلو پنجره و سپر جلو می‌شود.

    این شرکت ایتالیایی کابین خودرو را به ابعاد دو اینچ بزرگتر کرده است. همچنین برای سرنشینان عقب دو صندلی با قابلیت تنظیم جداگانه طراحی شده است، به طوری که سرنشینان بر روی آن کاملا راحت باشند و فضای بسیار زیادی برای پاهای خود داشته باشند. سرنشینان می‌توانند در طی مسیر، در یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی XBOX بازی کنند و با دستگاه قهوه ساز، قهوه درست کنندو از نوشیدن آن لذت ببرند.

    در تمامی بخش‌های کابین، چوب و چرم بسیار مرغوب به کار رفته است. آزنوم تضمین می‌دهد که این خودرو برای سرنشینان راحتی را در تمامی ابعاد فراهم می‌کند.

    قلب تپنده این قصر لوکس یک پیشرانه ۵٫۷ لیتری هشت سیلندر است و به لطف آزنوم تمامی ترمزها تقویت شده، وزن این خودرو کاهش یافته و سیستم تعلیق بادی بر روی هر دو محور نصب شده است.

    قیمت این خودرو برابر ۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان است. (محاسبه قیمت بر اساس دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است.)

    مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
    منبع: LeftLane News

    انتهای پیام/

    به گزارش خبرنگار خودروکار، به نقل از CarAdvice، جری استامولیس مدیر روابط عمومی و تولید مرسدس در بخش محلی، گفته است که این محصولات تا چند ماه آینده عرضه می‌شوند و قمیت نهایی و مشخصات آن ها ماه ژوئن مشخص خواهد شد.
    به علاوه ورژن استانداردC-Class ‘Saloon’ ، کوپه، کابرولیت، استیت وAMG C43 نیز آگوست وارد بازار خواهد شد. این در حالی است که AMG C63 هشت سیلندر با توربین دو قلو برای دسامبر آماده خواهد بود.
    از جمله تغییرات اساسی که در این به روز رسانی ها به وجود آمده است می‌توان به تغییر در چراغ های جلو و عقب و سپر هایی که دوباره طراحی شده اند اشاره کرد.

    در داخل، این خودرو ها دارای زنجیره ای از ابزار های ۱۲٫۳ اینچی تمام دیجیتال و یک سیستم اطاعات-سرگرمی مرکزی ۱۰٫۲۵ اینچی هستند.

    موتور C-Class اصلی ۲٫۰ لیتر بوده و قدرت و گشتاوری برابر ۱۸۱ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتون.متر تولید می‌کند. این در حالی است که تنظیمات نیمه هیبرید نیز برای مدتی کوتاه، ۱۳ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۶۰ نیوتون.متر اضافی تولید می‌کند. AMG C43 به روز رسانی شده نیزموتوری ۳٫۰ لیتر شش سیلندر با توربین دو قلو که قدرتی معادل ۳۸۴ اسب بخار تولید می‌کند خواهند داشت، اما گشتاور آن معدل ۵۳۰ نیوتون.متر باقی خواهد ماند.

    با این حال که عملکرد خودرو ها مانند قبل باقی خواهد ماند، مدل سدان در ۴٫۷ ثانیه از ۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. این مدت زمان برای مدل استیت ۴٫۸ ثانیه است.

    مترجم خودروکار: پرستو مهدی قلیخان

    منبع: CarAdvice

    انتهای پیام/

© تمامی حقوق مطالب برای وبسایت پرینت فرهنگ محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
قدرت گرفته از : بک لینکس